✔ 100% wateroplosbaar ✔ Tot 99% opneembaar ✔ Uitvoerig getest en veilig te gebruiken

Industrie erkent de waarde van CBD toepassingen

CBD toepassingen legalisering

Steeds meer multinationals erkennen de waarde van CBD. Deze toenemende populariteit door wereldwijde acceptatie biedt kansen. Zo ook voor bijvoorbeeld Heineken, Marlboro, Coca Cola en Unilever. Naast de populariteit van CBD olie is er een groeiende trend als het gaat om consumentengoederen met CBD. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cosmetica of voedingswaren en drankjes. Deze groeiende trend zorgt inmiddels voor een alsmaar groeiende miljardenindustrie.


Positieve ervaringen over CBD

Het internet staat er vol mee. Wereldwijd ervaren mensen het gebruik van CBD producten als positief. Gebruikers claimen dat CBD werkt bij een scala aan klachten. Pijnklachten, slaapproblemen, stress etc. Hoewel de werking van CBD niet officieel is aangetoond, springen grote bedrijven nu ook in deze enorme groeimarkt.

In de Verenigde Staten zijn momenteel steeds meer bedrijven bevoegd om producten met cannabidiol (CBD), een bestanddeel uit henneptoppen, te produceren en verkopen. CBD is niet psychoactief, zodat je er niet high of stoned van kan worden, maar bevat wel veel natuurlijke en positieve gezondheidseigenschappen die de consument aanspreekt.

CBD in cosmetica en verzorgingsproducten

De laatste jaren is er een nieuwe gezondheidstrend ontstaan. Gezondheids-, verzorgings- en beautyproducten met CBD. Er zijn inmiddels vele soorten lippenstift, make-up, parfum, (gezichts)crème, shampoo etc. op de markt verkrijgbaar. Deze ontwikkeling is erg interessant voor investeerders en beleggers. De traditionele schoonheidsindustrie wordt zo langzaam verweven met een gelegaliseerde cannabisindustrie. Beide miljardenindustrieën!

Legalisering en toepassing hebben een enorm potentieel!

Multinationals als Coca Cola en Unilever betreden steeds meer de legale cannabismarkt. Door wereldwijde acceptatie onder overheden, consumenten en bedrijven zien zij het enorme potentieel van CBD toepassingen in producten. Veel schoonheidsproducten met CBD mogen zonder recept worden verkocht. Dit is iets waar bijvoorbeeld Unilever graag van profiteert.

Zo werkt Schmidt’s Naturals, een dochteronderneming van Unilver, inmiddels aan diverse CBD en hennep producten. Men werkt momenteel aan de lancering van CBD deodorant voor de Amerikaanse markt. Het is een kwestie van tijd voordat deze producten ook in Europa te koop zullen zijn. Unilever geeft aan haast te maken met de ontwikkeling ervan! Ook Ben & Jerry's is bezig met de ontwikkeling van ijs met CBD. Officieel is de verkoop van wietextract CBD niet toegestaan. In voedsel en dranken is het gebruik van CBD ook verboden. Dat geldt zowel voor de Verenigde Staten als EU-landen waaronder Nederland. Toch staan de giganten van de voedingsmiddelenindustrie in de startblokken om met het ‘wondermiddel’ aan de slag te gaan. De belangen zijn namelijk groot.

► Bekijk onze CBD-Producten


Bronnen: schmidts.com / benjerry.nl / unilever.nl